top of page
  • הדס

להוריד את המתח- להגביר את המתיחה

עודכן: 15 באפר׳ 2020


ביום שישי, ה-5 בפברואר, השתתפתי בסדנא מיוחדת לשיפור הגמישות בשיטת "Flexible Steel", עם גרנד מאסטר ג'ון אנגום מארה"ב. ציפינו ליום ארוך (9 שעות אורכו!) במרכז הספורט בקיסריה, אך לא ידענו למה לצפות באמת.

המאסטר החייכן והמרשים, כולו אנרגיות עצומות, התחיל את הסדנא בהזמנה לבדיקה אישית של היכולות שלנו. אנשים שלא הצליחו להגיע לכפיפה עמוקה מטה ובוודאי שלא לבהונות רגליהם ניסו... וחיכו לבאות.

לאחר כמה תרגילים שנוסו בהנחייתו מספר מתוכנן של פעמים, בחזרות עוקבות, הגענו לפתע בכפיפה זו למקום, שנראה לנו קודם כבלתי אפשרי. חיוך רחב ומחיאות כפיים הביעו את ההפתעה והשמחה שחשו מי שנגעו באצבעות רגליהם לראשונה.

הפירגון ההדדי שבפנים, מזג האוויר הנפלא שבחוץ וחוף הים הקרוב השלימו את התחושה הנפלאה. אך מעל לכל היו אלו ההנחייה הבלתי מתפשרת אך מלאת ההומור והנעימות של המאסטר, והאווירה הטובה שתמיד מביאים המורים שלנו, ד"ר אודי בילו ושיהאן רונן כץ, לאירועי סדנאות והשתלמות כאלה.

בסדנא נכחו משתתפים מתחומים שונים - יוגה, קראטה, קטלבל, האבקות ותנועה.

ניתן היה לראות יכולות שונות: אנשים עם יכולת גבוהה בסיבולת כוח אך פחות בגמישות, וההיפך, עובדים ממקום אחד... כדי להגיע לשיפור המיוחל במקום הבא. והאמינו לי, היה כיף להגיע ליעד יחסית במעט זמן, ולעבור ליעד הבא. וכמובן תחושת השמחה הכנה כשרואים את הישגי האחרים, אשר הפגינו לפנינו את התקדמותם בלווית מחיאות כפיים סוערות.

במהלך הסדנא למדנו לשפר את הגמישות באסנות ולחזק את הגוף באופן אינטגראלי, כך שהעצמת האחד תומכת בשני וההיפך.

עם הרבה תודה למורים ולמאסטר נותר רק לומר:

כן ירבו...

 
 
bottom of page