top of page
  • הדס

סדנת בריגהו יוגה

עודכן: 15 באפר׳ 2020


לא בכל יום אני זוכה לכך שמגיע אלינו מורה עצום כזה לבריגהו יוגה היישר מערש הולדתה, הודו, כדי להעביר לנו סדנת לימוד בנושא. לכן כל כך מרגש אותי לספר לכם על כך. אז קודם כל, תודה גדולה למורי אודי בילו וגם לרונן כץ ששוב איפשרו ואירגנו זאת.

כיף שיש הזדמנות לתרגל בחברת רבים כל כך ובאופן ארוך ומרוכז.

להרגיש כך את השקט והריכוז בכל תרגיל ותרגיל, באופן עמוק וחודר במיוחד.

כשהגוף וההכרה נינוחים ומוכנים, אני מצפה כבר בקוצר רוח לשיחתו של שיבוג'י, המורה היקר מהודו.

כולנו מתיישבים מולו במעגלים באולם הגדול והרחב, מחכים שקטים דרוכים, שלא נאבד מילה.

שואלים שאלות על דברים שנכתב עליהם בספרים ועוד. מדהים ששיבוג'י יודע להשיב, באריכות רבה מאוד ובצורה מעמיקה הרבה מעבר, לכל אצבע המורמת בשאלה. אלא שבנוסף לידע האינסופי שלו ברובד האינטלקט מקשרת תשובתו בין הידע של "על הדבר" לידע של "את הדבר", כלומר לאופן שבו שיבוג'י חווה בעצמו וכדרך חיים ידע זה מבחינה אישית, בעבר וביומיום כאן ועכשיו.

משתף אותנו בהשפעת היוגה לא רק עליו אינדיבידואלית, אלא אף על הסובבים אותו.

סיפוריו זורמים אלינו בלי מעצורים, בחיוך, בהומור רב, בחביבות. מוקסמת מקשיבה בדממה. מופתעת לגלות ששאלה שרק חשבתי עליה זכתה לתשובה אף מבלי שבכלל שאלתי. מרגיש לי כמו שיחה בין הורה וילד, לא הרצאה יבשה.

בסיום אני מבינה שמעבר לגוף ולמיינד העיקר הלימוד כאן בסדנא, נחווה דרך האהבה שבלב.

____

בסדנה השתתפו גם קומץ תלמידות אשר היו מוכנות להחשף אל תכניה, ולהלן רשמיה של קרן ליבנת ביטון:

השתתפתי בסדנת הבריגהו יוגה בשבת האחרונה (4/6/16). אני לא יודעת כרגע מה בדיוק השפיע, אולי מכלול הדברים; האווירה. האנשים שבאו נטו לתרגל ולהרגיש.. נוכחותו של שיבוג'י.. וכמובן התרגול עצמו - בכל אופן נכחתי בפתאומיות בשמונה בערב שהאנרגיות שלי עוד טעונות ושאינני עייפה כלל (!) אני מציינת את זה כי כבר התרגלתי לצערי לנטל העייפות הכרונית הקיימת בשגרה עם המוני המשימות שביוםיום.. בעוד שהשבוע שקדם את השבת הזו היה עמוס ולחוץ. ואף בשבת עצמה לאחר הסדנה אירחנו בבית משפחה וחברים ליום הולדתה של בתי המתוקה - שום לאות. שום משבר של עייפות ומשאלה של 'מתי יגמר היום' .. הרגשתי פשוט תחושה של קלילות ושמחה. ב-23:00 כבר חשתי בעייפות המתפתחת. בסיכומו של עניין.. הייתי רוצה להמשיך ולשחזר את החוויה המדהימה והמטעינה הזו. ותודה שחשפת אותי לכך :)))) קרן ליבנת ביטון

____

bottom of page