top of page
  • הדס

יום היוגה הבין לאומי 2017

עודכן: 15 באפר׳ 2020


חג היוגה על מפת קרית אונו.

יום ה-21 ביוני היה היום הארוך בשנה. זה היה באמת יום מיוחד, אך לא זו הסיבה היחידה. ביום זה נחגג יום היוגה הבינלאומי ברחבי העולם. תארו לעצמכם: אחת לשנה, אנשים עוזבים מעט את שגרת חייהם ומתקבצים יחד, כדי לתרגל יוגה. זה מתרחש לא רק בעולם הגדול אלא גם כאן, בישראל. ואפילו ממש קרוב לבית: בקרית אונו שלנו.

תודות לאסי מנהל הספריה העירונית ולמיכל לביא שיזמה ואירגנה נולד לראשונה הרעיון לחגוג אירוע כזה בקרית אונו כבר לפני מספר חודשים. גם אסי, גם מיכל וגם אנחנו המורים התגייסנו לענין בהתנדבות ובהתלהבות.

ההתלהבות רק גברה ככל שקרב המועד המיוחל.

ביום האירוע התכנסנו, שאר המורים ואנוכי, ולראשונה נפגשנו עם ציבור אוהבי יוגה שהגיעו לתרגל. האווירה בפטיו הספריה הירוק והמואר היתה קסומה ומלאה בשלווה. התלמידים נחשפו לאימון שהצריך יכולות גופניות ומנטליות. בעיניהם ניתן היה לראות גם הפתעה, גם התלהבות, וגם שקט נעים שהולך ונבנה לאט מבפנים.

לרובם לא הייתי מוכרת, רובם לא היו מוכרים לי. אבל נפלאות היוגה עשו את שלהן. בשפה בלתי מדוברת, שפת הגוף והנשימה המונחית, התחלנו לזרום באחידות מתנוחת גוף (או "אסנה") אחת לשניה. ככל שחלף הזמן הרגשנו מכרים ומיודדים. הרגשנו בנוח ובנועם עם חברינו לחוויית היוגה המיוחדת הזאת, אבל בעיקר: עם הגוף שלנו, עם מי שהוא באמת "אני" או "אנחנו". פנים מחייכות מכל עבר הביעו את שמחת ה"פגישה שכזאת".

אכן, יום היוגה הבינלאומי זאת מתנה שהודו העניקה לעולם.

הלוואי שנצליח לטפח ולשמר את החיוך הנלווה לחווייה המיוחדת הזאת יום יום, ולפחות עד יום היוגה הבא.

כאן בקרית אונו, ובכל מקום שנבחר, נרים כוסית לחיי יום היוגה הבא. לחיי עוד ימי יוגה רבים וטובים כאלה!

bottom of page